Datenbank
Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie
How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic
Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers
2022
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Die Kita- und Schulschließungen in der COVID-19-Pandemie
2021
Theoretischer Text
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe
„Homeschooling in Times of Corona“
Exploring Mexican and German Primary School Students` and Parents` Chances and Challenges during Homeschooling
2021
keine Angabe
Kinder im Grundschulalter,
Eltern
Eltern
Distance-Schooling,
Sonderpädagogik
Sonderpädagogik
Practices and Experiences of Distant Education during the COVID-19 Pandemic
The Perspectives of Six- to Sixteen-Year-Olds from Three High-Income Countries
2021
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter,
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter
keine Angabe
Effects of Pandemic-Related School Closures on Pupils‘ Performance and Learning in Selected Countries:
A Rapid Review
2021
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Governing Quality Early Childhood Education and Care in a Global Crisis:
First Lessons Learned from the COVID-19 Pandemic. Analytical Report
2021
Qualitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling,
Familiensituation,
Betreuungsangebote
Familiensituation,
Betreuungsangebote
Using Digital Technologies for Early Education during COVID-19
OECD Report for the G20 2020 Education Working Group
2021
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter,
Kinder im Vorschulalter
Kinder im Vorschulalter
Distance-Schooling
School Lockdown?
Comparative Analyses of Responses to the COVID-19 Pandemic in European Countries
2021
Qualitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Grundschule
Schooling and Education in Times of the COVID-19 Pandemic
Food for Thought and Reflection derived from Results of the School Barometer in Germany, Austria and Switzerland
2021
Quantitative Studie
Eltern,
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter,
Lehrpersonen
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter,
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Lebenssituation
Lebenssituation
Lerneinbußen und Bildungsbenachteiligung durch Schulschließungen während der Covid-19-Pandemie im Frühjahr 2020
Eine Übersicht zur aktuellen Befundlage
2021
(Literatur-)Review
Eltern,
Kinder- und Jugendalter allgemein
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling