Datenbank

7 Ergebnisse

Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie

International Responses to COVID-19

Challenges Faced by Early Childhood Professionals

Atiles, Julia T. | Almodóvar, Mayra | Chavarría Vargas, Aleida | Dias, Maria J. A. | Zúñiga León, Irma M.

2021
Qualitative Studie
Betreuungskräfte,
Lehrpersonen
Gesundheitspsychologie,
Lehrerbildung,
Präsenzunterricht

Lehren aus der Pandemie

Gleiche Chancen für alle Kinder und Jugendlichen sichern

Friedrich Ebert Stiftung

2021
Stellungnahme
Kinder- und Jugendalter allgemein
Frühkindliche Bildung,
Lehrerbildung,
Präsenzunterricht

The Covid-19 Learning Crisis as a Challenge and an Opportunity for Schools

An Evidence Review and Conceptual Synthesis of Research-Based Tools for Sustainable Change

Hofmann, Riikka | Arenge, Gabrielle | Dickens, Siobhan | Marfan, Javiera | Ryan, Mairead | Tiong, Ngee Derk | Radia, Bhaveet | Janik Blaskova, Lenka

2021
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling,
Lehrerbildung

From Resistance to Digital Technologies in the Context of the Reaction to Distance Learning in the School Context during COVID-19

Toto, Giusi Antonia | Limone, Pierpaolo

2021
Quantitative Studie
keine Angabe
Distance-Schooling,
Lehrerbildung

Education in the Digital Age.

Healthy and Happy Children

Burns, Tracey | Gottschalk, Francesca

2020
keine Angabe
Kinder- und Jugendalter allgemein,
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Gesundheitspsychologie,
Lebenssituation,
Lehrerbildung

Adapting to Online Teaching during COVID-19 School Closure

Teacher Education and Teacher Competence Effects among Early Career Teachers in Germany

König, Johannes | Jäger-Biela, Daniela J. | Glutsch, Nina

2020
Quantitative Studie
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Lehrerbildung

Should Teachers Be Trained in Emergency Remote Teaching?

Lessons Learned from the COVID-19 Pandemic

Trust, Torrey | Whalen, Jeromie

2020
Quantitative Studie
keine Angabe
Distance-Schooling,
Lehrerbildung