Datenbank
Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie
Families’ Perception of Children’s Academic Performance during the COVID-19 Lockdown
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic
Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers
2022
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Die Mischung macht’s
Elterliche Mediationsstrategien der kindlichen Mediennutzung während der Corona-Pandemie
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein,
Eltern
Eltern
Distance-Schooling,
Familiensituation
Familiensituation
The Effects of COVID-19 in the Learning Process of Primary School Students
A Systematic Review
2021
(Literatur-)Review
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling
The Problems Faced by Teachers in Turkey during the COVID-19 Pandemic and Their Opinions
2021
Qualitative Studie
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Lehrpersonen
Lehrpersonen
Teaching from a Distance
Math Lessons during COVID-19 in Germany and Spain
2021
Mixed-Methods Studie
Lehrpersonen
Distance-Schooling
Corona Pandemic in the United States Shapes
New Normal for Young Children and Their Families
2021
Mixed-Methods Studie
Kinder im Vorschulalter
Distance-Schooling,
Familiensituation
Familiensituation
COVID-19-bedingte Schulschliessungen
Ökonomische Herausforderungen für Kinder, Eltern, Unternehmen und Gesellschaft
2021
(Literatur-)Review
Eltern,
Kinder- und Jugendalter
Kinder- und Jugendalter
Distance-Schooling,
Familiensituation
Familiensituation
How does Research Knowledge about Social Inequality in Education matter during the Pandemic?
Results of an Analysis of a Public Discourse in Germany
2021
Qualitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Lernwerkstatt als digitaler Erfahrungsort.
Potenziale und Herausforderungen für Lernwerkstätten als Orte „offener multimedialer Produktionsästhetik“
2021
Quantitative Studie
Studierende
Distance-Schooling