Datenbank
Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie
Adolescent Feelings on COVID-19 Distance Learning Support: Associations With Mental Health, Social-Emotional Health, Substance Use, and Delinquency
2023
Quantitative Studie
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter
Distance-Schooling,
Gesundheitpsychologie
Gesundheitpsychologie
Education and EdTech during COVID-19: Evidence from a Large-Scale Survey during School Closures in China Large-Scale Survey during School Closures in China
2023
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling
Reaktion auf Online-Bildung während der Pandemie
2023
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling,
Gesundheitspsychologie
Gesundheitspsychologie
Wie entwickeln sich medienbezogene Einstellungen, selbsteingeschätzte Medienkompetenzen und motivationale Orientierungen angehender Lehrkräfte?
Eine Sekundäranalyse von Evaluationsdaten zum Praxissemester im zweiten CoViD-19-bedingten Lockdown
2023
Quantitative Studie
Lehrpersonen
Lehrerbildung
Families’ Perception of Children’s Academic Performance during the COVID-19 Lockdown
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Die Mischung macht’s
Elterliche Mediationsstrategien der kindlichen Mediennutzung während der Corona-Pandemie
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein,
Eltern
Eltern
Distance-Schooling,
Familiensituation
Familiensituation
Who Lost the Most? Mathematics Achievement during the COVID-19 Pandemic
2022
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter,
Kinder im Vorschulalter
Kinder im Vorschulalter
Distance-Schooling
Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools
A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland
2022
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling
Slovenian Validation of the Children’s Perceived Use of Self-Regulated Learning Inventory
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Parental evaluation of teachers’ competences and characteristics during COVID-19 pandemic homeschooling
2022
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
Eltern