Datenbank
Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie
How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic
Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers
2022
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
The Effects of COVID-19 in the Learning Process of Primary School Students
A Systematic Review
2021
(Literatur-)Review
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling
Die Kita- und Schulschließungen in der COVID-19-Pandemie
2021
Theoretischer Text
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe
Homeschooling during the SARS-CoV-2 pandemic
The Role of Students‘ trait Self-Regulation and Task Attributes of Daily Learning Tasks for Students‘ Daily Self-Regulation
2021
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe
COVID-19 and its Effects:
On the Risk of Social Inequality through Digitalization and the Loss of Trust in Three European Education Systems
2021
Qualitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe
Effekte der pandemiebedingten Schulschließungen im Frühjahr 2020 auf fachlich-kognitive Leistungen von Schüler*innen im In- und Ausland
Ein narratives Review
2021
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe
Lerneinbußen und Bildungsbenachteiligung durch Schulschließungen während der Covid-19-Pandemie im Frühjahr 2020
Eine Übersicht zur aktuellen Befundlage
2021
(Literatur-)Review
Eltern,
Kinder- und Jugendalter allgemein
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling
Schooling and Education in Times of the COVID-19 Pandemic
Food for Thought and Reflection derived from Results of the School Barometer in Germany, Austria and Switzerland
2021
Quantitative Studie
Eltern,
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter,
Lehrpersonen
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter,
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Lebenssituation
Lebenssituation
School Lockdown?
Comparative Analyses of Responses to the COVID-19 Pandemic in European Countries
2021
Qualitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Grundschule
Using Digital Technologies for Early Education during COVID-19
OECD Report for the G20 2020 Education Working Group
2021
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter,
Kinder im Vorschulalter
Kinder im Vorschulalter
Distance-Schooling