Datenbank

27 Ergebnisse

1 2 3
Titel und Autor*Innen
Jahr
Typ der Publikation
Beforschte Personengruppe
Fokus der Studie

How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic

Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers

Vincent-Lancrin, Stéphan | Cobo Romaní, Cristóbal | Reimers, Fernando

2022
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling

The Effects of COVID-19 in the Learning Process of Primary School Students

A Systematic Review

Amate, José Jesús Sánchez | La Rosa, Antonio Luque de | Cáceres, Rafaela Gutiérrez | Serrano, Alejandro Vargas

2021
(Literatur-)Review
Kinder im Grundschulalter
Distance-Schooling

Die Kita- und Schulschließungen in der COVID-19-Pandemie

Blum, Sonja | Dobrotic, Ivana

2021
Theoretischer Text
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe

Homeschooling during the SARS-CoV-2 pandemic

The Role of Students‘ trait Self-Regulation and Task Attributes of Daily Learning Tasks for Students‘ Daily Self-Regulation

Blume, Friederike | Schmidt, Andrea | Kramer, Andrea C. | Schmiedek, Florian | Neubauer, Andreas B.

2021
Quantitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe

COVID-19 and its Effects:

On the Risk of Social Inequality through Digitalization and the Loss of Trust in Three European Education Systems

Bormann, Inka | Brøgger, Katja | Pol, Milan | Lazarová, Bohumíra

2021
Qualitative Studie
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe

Effekte der pandemiebedingten Schulschließungen im Frühjahr 2020 auf fachlich-kognitive Leistungen von Schüler*innen im In- und Ausland

Ein narratives Review

Böttger, Tobias | Zierer, Klaus

2021
(Literatur-)Review
Kinder- und Jugendalter allgemein
keine Angabe

Lerneinbußen und Bildungsbenachteiligung durch Schulschließungen während der Covid-19-Pandemie im Frühjahr 2020

Eine Übersicht zur aktuellen Befundlage

Helm, Christoph | Huber, Stephan Gerhard | Postlbauer, Alexandra

2021
(Literatur-)Review
Eltern,
Kinder- und Jugendalter allgemein
Distance-Schooling

Schooling and Education in Times of the COVID-19 Pandemic

Food for Thought and Reflection derived from Results of the School Barometer in Germany, Austria and Switzerland

Huber, Stephan Gerhard

2021
Quantitative Studie
Eltern,
Kinder und Jugendliche im Sekundarstufenalter,
Lehrpersonen
Distance-Schooling,
Lebenssituation

School Lockdown?

Comparative Analyses of Responses to the COVID-19 Pandemic in European Countries

Lindblad, Sverker | Wärvik, Gun-Britt | Berndtsson, Inger | Jodal, Elsi-Brith | Lindqvist, Anders | Messina Dahlberg, Giulia | Papadopoulos, Dimitrios | Runesdotter, Caroline | Samuelsson, Katarina | Udd, Jonas | Wyszynska Johansson, Martina

2021
Qualitative Studie
Kinder im Grundschulalter
Grundschule

Using Digital Technologies for Early Education during COVID-19

OECD Report for the G20 2020 Education Working Group

Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD)

2021
Quantitative Studie
Kinder im Grundschulalter,
Kinder im Vorschulalter
Distance-Schooling
1 2 3